Otvoren poziv školama za učešće u devetom izdanju Globalnog dečjeg Dizajnathona u Srbiji:„Zajednice koje žive – Living Cities and Communities“
- tijanapetrovic6
- 19 hours ago
- 2 min read

Edukativni centar KidHub, u okviru Platforme za inovacije u ekološkom obrazovanju, poziva škole širom Srbije da se priključe ovogodišnjem izdanju Globalnog dečjeg Dizajnathona, koje će se održati 22. novembra 2025. godine u Beogradu, povodom Svetskog dana deteta.
Ko može da se prijavi
Poziv je otvoren za osnovne i srednje škole sa učenicima uzrasta od 8 do 16 godina.Svaka škola može formirati tim dece i mentora koji će učestvovati u pripremnoj fazi programa.
Kako se prijaviti
Potrebno je popuniti prijavu, nakon čega će škole dobiti:
materijal za rad u školi – uputstvo i aktivnosti za sprovođenje radionice sa decom,
upitnik koji popunjavaju deca, kako bi podelila svoje ideje, stavove i potrebe u oblasti urbanog razvoja i zaštite životne sredine.
Na osnovu rezultata i utisaka iz radionice biće izabrani timovi koji će učestvovati u finalnom događaju u Beogradu.
O događaju
Tokom finalnog događaja, odabrani školski timovi će, uz podršku studenata i fasilitatora, osmišljavati i praviti prototipe rešenja za bolje, zelenije i pravednije zajednice.Najzanimljivije ideje biće predstavljene u publikaciji „Dečji manifest za održive gradove“, koju KidHub realizuje u saradnji sa Institutom za arhitekturu i urbanizam Srbije, kao i na javnom panelu „Deca, participacija i urbani razvoj“ 4. decembra 2025.
O inicijativi
Globalni dečji Dizajnathon je međunarodna inicijativa koja se istovremeno odvija u više od 50 zemalja sveta i osnažuje decu da kroz dizajnersko razmišljanje, timski rad i kreativnost postanu istraživači i stvaraoci rešenja za održiviju budućnost – gradeći svet u kome „gradovi i zajednice zaista žive“.
Organizator: KidHub, nacionalni predstavnik metodologije Designathon Works (Holandija)U saradnji sa: Novom Iskrom, Institutom za arhitekturu i urbanizam Srbije, Mrežom organizacija za decu Srbije (MODS)Uz podršku: BIG CEE i A1 Srbija.



