Search
  • KIDHUB

DEVOJČICE – HRABRE, NEZAVISNE I USPEŠNE

Updated: Mar 19

#girls #girlsinSTEM #STEMeducation #Science #Mathematic #Engineering #Technology #designthinking #childrenforfuture #decazabudućnostIako


Iako je u modernom društvu aktuelna populaciona politika rodne ravnopravnosti, svesni smo da jaz izmedju polova i dalje postoji i najpre se odnosi na odabir buducih zanimanja. Devojcice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete, ali se nakon toga i dalje ne nalaze na pozicijama odlucivanja ili nekim drugim pozicijama za koje imaju iste kompetencije kao bilo koji muškarac. Zbog cega je to tako i na koji nacin možete osnažiti vaše devojcice, procitajte u tekstu koji sledi.



Da li ste culi za STEM?


STEM je akronim za Science, Math, Engineering and Technology (Nauka, Matematika, Inženjerstvo i Tehnologija) i koristi se kada govorimo o politici obrazovanja i edukativnim programima širom sveta. Skovan je sa ciljem da se ukaže na trenutni, a u budućnosti još veći problem nedostatka kvalifikovanih radnika i neadekvatnog obrazovanja dece i mladih u ovim sferama.


Istraživanja su pokazala da bi zajednicko ucenje ovih disciplina u okviru STEM obrazovnog pristupa bilo zanimljivije za ucenike. Razvila bi se i veština kritickog i logickog razmišljanja koje je neophodno u visokotehnološkoj i naucnoj sferi, a decu bismo uspeli da pripremimo za život u svetu koji se ubrzano menja i namece upotrebu tehnologija u svakom segmentu našeg života.


Gde su devojcice, devojke i žene u svemu tome?


Iako je u modernom društvu aktuelna populaciona politika rodne ravnopravnosti, svesni smo da jaz izmedju polova i dalje postoji i najpre se odnosi na odabir budućih zanimanja.

Podaci pokazuju da devojcice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete, ali da se nakon toga i dalje ne nalaze na pozicijama odlucivanja ili nekim drugim pozicijama za koje imaju iste kompetencije kao bilo koji muškarac. Takodje, manje su placene za obavljanje istih poslova.



Alarmantan podatak koji potvrdjuje naše zakljucke je taj da žene, na globalnom nivou, cine svega 15-25% radne snage u STEM-u.


Naucni dokazi ili posledica stereotipa?


Pre svega, ne postoje nikakvi naucni dokazi da su devojcice, a kasnije žene, manje kompetentne i manje sposobne da se bave ili preuzmu ulogu lidera u STEM oblastima. Manjak žena u ovoj sferi cesto je posledica rodnih stereotipa, a to znaci da imamo i manji broj uzora za devojcice koje tek treba da se opredele za svoje buduce zanimanje.

Rodna neravnopravnost ograničava intelektualnu i licnu slobodu, a mi smatramo da svaki pojedinac na ovoj planeti ima jednako pravo da prati svoje izbore, da ne odustaje od svojih želja i snova i da kreira život shodno svojim afinitetima.


U nastavku delimo sa vama niz predloga koji vam mogu pomoci u ohrabrivanju i osnaživanju vaših devojcica da slede svoja interesovanja.



Pozitivni ženski uzori – odvedite vaše dete kod ženskog doktora ili stomatologa, potražite filmove i knjige koji sadrže jake STEM znake ili im jednostavno vi budite uzor. Upoznavanje žena u STEM-u inspiriše i motiviše devojcice, jer tako proširuju svoje znanje i viziju o tome kako nauka funkcioniše i šta im je sve u životu dostupno.


Znatiželjna pitanja i potraga za odgovorima – deca su pravi radoznalci i svakodnevno nas obasipaju hrpom pitanja. Najvažnije je da uvek imamo vremena i razumevanja za njih. Ako nemate odgovor na neko pitanje, ne ustrucavajte se da potražite pomoc strucnjaka ili pak odete u najbližu biblioteku i zamolite bibliotekara da vam pomogne da nadjete informacije u odgovarajucoj knjizi.



4 views0 comments